Cum a fost anul 2015 pentru VeziCatFace.ro?
Asa a fost 2015 pentru noi: Pentru 2016, urmeaza sa: - va ajutam sa cumparati masini de incredere. Am…
Cand vine vorba de investitii si masini, exista o categorie speciala si anume cea a masinilor clasice, unde deprecierea se transforma in apreciere. Acesta este si unul dintre motivele pentru care posesorii de Ferrari 250 GTO sunt invidiati de restul proprietarilor de autoturisme din intreaga lume. Cine nu si-ar dori ca masina personala sa creasca in valoare odata cu trecerea anilor, nu sa scada imediat ce a iesit pe usile fabricii.
Masinile nu sunt ca vinul. Masinile nu devin mai bune odata cu trecerea anilor, nu capata mai multi cai putere, ba din contra, unii dintre ei parasesc herghelia. Rugina inlocuieste pe alocuri stralucirea de la inceputuri, iar vuietul motorului se transforma incet in scartaitul usilor. In cazul masinilor clasice insa, povestea este alta. Pe aceasta piata, pretul masinii nu este doar un rezultat al relatiei dintre cerere si oferta, iar lansarea unui model nou nu scade imediat pretul celui vechi. Masinile clasice au propriul lor circuit in economie, iar pilotii de pe acest circuit nu alearga dupa masini cu zeci de senzori si gadget-uri ci dupa masini cu personalitate.
Ferrari 250 GTO este o astfel de masina si nu degeaba a devenit oficial cea mai scumpa vanduta vreodata. Valoarea la care se zvoneste ca a avut loc tranzactia este de aproximativ 52 milioane de dolari. Mult? Putin? Este greu de spus.
Putem spune ca pentru unele masini masini este greu de gasit un pret corect, pentru celelalte insa, exista vezicatface.
In 1962 cand a fost produs, acest Ferrari costa in jur de 18.000 dolari. Ajustat la inflatie, pretul s-ar fi cifrat astazi undeva in jurul valorii de 137.760 dolari. 51 de ani mai tarziu, aceiasi masina a fost vanduta la un pret de 377 de ori mai ridicat. Altfel spus, daca ai fi cumparat aceasta masina in '62, ai fi castigat aproximat 1 milion de dolari anual. La un asa randament, orice investitor ar fi gelos.
Ce ai putea cumpara cu 52 milioane de dolari:
Spre deosebire de acest Ferrari GTO, masinile noastre de zi cu zi nu au aceiasi evolutie din punctul de vedere al pretului. Unele modele se depreciaza mai mult, altele mai putin. Unele pierd aproape 50% din valoare imediat ce au fost cumparate, altele ating acest procent dupa 3-4 ani. Oricum ar fi, pretul scade odata cu trecerea anilor. Daca vrei sa vezi ce valoare va avea masina ta peste 3,4 sau 5 ani, intra pe calculatorul vezicatface, calculeaza costul total si vezi la ce valoare va ajunge masina ta in viitor.
Revino la începutVeziCâtFace își propune să îmbunătățească experiența tranzacțiilor auto prin oferirea unui instrument unic pe piața din...
Costul total include acele cheltuieli pe care e posibil să nu le fi adăugat la prețul...