Ghidul cumparatorului auto patit
Tocmai te-ai hotarat sa cumperi o masina. Poate e prima ta masina – te-ai saturat sa ai in fiecare…
Raluca isi cauta o masina second hand de ceva timp, dar toti vanzatorii pe care ii intalneste au cate ceva de ascuns:
"(...) eu si Baiatul Dragut incercam de vreo 3 luni sa gasim o masina decenta. Una cu istoric foarte clar, cu reviziile trecute in cartea de service, pe care sa o cumperi de la proprietarul actual, nu de la vreun samsar sau intermediar."
"Practic orice individ care n-are chef sa munceasca se trezeste ca poate face bani frumosi daca aduce masini din afara, le “retuseaza” (minim un polish + detailing si un kilometraj dat inapoi, maxim reasamblat masina din vreo doua epave declarate dauna totala) si le vinde astfel incat sa ii iasa si lui o mie-doua de euro.
Tu cat muncesti pentru o mie de euro? Exact, si eu. Pentru combinatozaurul auto, insa, mia de euro este o unitate usor de socotit cand banii sunt la cumparator, greu de fragmentat cand trebuie sa negocieze el pretul de vanzare al masinii. Care e in perfecta stare, desi nu stie mai nimic despre ea, ca abia a venit pe platforma din afara."
Teoretic, acesti combinatozauri cum ii denumeste Raluca ar trebui sa fie foarte usor de identificat daca ar prezenta o carte de service reala. Problema insa, este ca adesea aceste carti fie lipsesc, fie sunt false.
"Masina adusa din afara are, de fapt, cel putin 100.000 km PESTE kilometrajul afisat in bord. Caroseria ii straluceste pentru ca, pana sa ajunga in fata ochilor tai, a trecut pe la vopsitorie, in serviceuri ieftine, de cartier, pentru ca respectivul combinatozaur sa nu iasa in paguba.
Interiorul, oricat de mult a incercat detailing-ul sa ii “scoata o fata”, prezinta evidente semne de oboseala si de uzura, in contrast cu putinii kilometri afisati in bord. Cartea de service e o gluma proasta, uneori combinatozaurul nici nu se oboseste sa o falsifice cu simt de raspundere, la cea mai sumara verificare iti arata alta serie de sasiu decat cea de pe masina. Ce mai conteaza? Stampilele de la “revizii” sunt acolo!"
"vanzatorul de Ford Focus dintr-un “parc auto rulate” de prin Militari-Virtutii, care ne-a invitat generos in masina la un drivetest, ca sa ne arate el cum merge, pe riscul lui, desi nici asta nu avea RCA sau numere rosii."
Trebuie sa recunoastem ca acesta este unul dintre cele mai tari anunturi pe care le-am vazut in ultimul timp:) Uitati-va pe imagini. Sus scrie rulaj 126.000 km, iar jos in descriere mentioneaza ca ultima revizie a avut la loc la 141.000 km. (Mai multe vedeti in link.)
In alta ordine de idei, vanzatorul cere pe aceasta masina plina de surprize un pret de 5.250 de euro. Noi am calculat in VeziCatFace Premium un pret de 6170 de euro, negociabil.
Asadar, pretul final ar trebui sa fie undeva sub 6.000 de euro, adica cu cateva sute de euro peste nivelul cerut de vanzator.
Luand in considerare aceasta diferenta, dar si neconcordantele de la kilometraj, ne permitem sa spunem ca aceasta masina nu prezinta foarte multa incredere.
"vanzatorul bucurestean de Seat Exeo full+piele (tocita) cu numere de Arges care parcursese 30.000 km in doua zile, sau cel putin asa indicau reviziile din cartea de service, atunci cand nu erau cosmetizate cu corector alb."
Link-ul il gasiti aici, pana cand va fi dezactivat desigur:)
Pretul cerut de vanzator este de 9.890 de euro. Am intrat in varianta Premium a VeziCatFace si dupa ce am calculat pretul pentru exact aceeasi versiune, ne-a dat o valoare de 9.252 de euro, mai putin cu peste 600 de euro. Suma care se mai putea negocia pentru acest model este in medie de 337 de euro, deci sa zicem ca vanzatorul ar fi lasat din pret pana pe la 9.500 de euro. Asadar, pretul este un pic peste cel calculat de noi, dar daca masina ar fi in stare foarte buna, s-ar putea sa merite.
Din ce spune Raluca insa, cartea service a fost falsificata, fapt ce ne impinge sa credem ca numarul kilometrilor este unul mult mai mare. In cazul acestei masini, fara o inspectie la fata locului, am risca sa fim pacaliti.
"vanzatorul pitestean de Skoda Octavia“ achizitionata de la Porsche si rulata doar in Romania, “este masina mea, luata pe firma!” care, dupa ce am ajuns la Pitesti intr-o sambata, in cautarea mirajului automobilistic, ne-a aratat o carte de service americana cu vize nemtesti, pe care scria in franceza. Masina era achizitionata recent de la firma care o avusese in leasing, omul de fapt nu stia mare lucru despre ea “Cine stie, or fi facut oamenii reviziile in strainatate. Da, toate!”
Link-ul aici
Vanzatorul cere 9.850 de euro, iar algoritmul nostru a calculat un pret 11.241 de euro, cu peste 1000 de euro mai mult. Ne-am uitat si pe piata, iar aici preturile incep de pe la 9.000 de euro si urca pana la 15.000. Analizand si datele istorice, consideram valoarea calculata de noi ca fiind una relevanta. In acest context, pretul de 9.850 este usor sub nivelul pietei, fapt ce poate ridica banuieli. Din nou, este recomandat sa mergeti intr-o inspectie la fata locului impreuna cu un cunoscator.
Ai cumparat vreodata o masina din Romania? Care a fost experianta ta cu vanzatorii?
Daca te-ai saturat sa pierzi timpul vorbind cu vanzatori care te mint si vrei sa iti cumperi o masina cat mai simplu cu putinta, intra in sectiunea Vezi masini verificate si adauga gratuit o cerere.
Vei primi oferte foarte bune de la vanzatori recomandati de fosti cumparatori si verificati de noi.
Revino la începutVeziCâtFace își propune să îmbunătățească experiența tranzacțiilor auto prin oferirea unui instrument unic pe piața din...
Costul total include acele cheltuieli pe care e posibil să nu le fi adăugat la prețul...