Am ajuns sa deranjam si primim tot mai multe mesaje de dragoste
In fiecare zi primim mesaje de la oameni. De cele mai multe ori ni se cer sfaturi sau ni se multumeste…
Vanzarile de autoturisme second hand au depasit in ultimii ani numarul de masini noi vandute. Romanii prefera din ce in ce mai mult sa achizitioneze o masina second hand in schimbul uneia noi, iar motivele principale care stau la baza acestei decizii sunt bugetul si brand-ul masinii.
Bugetul romanului cand vine vorba de masini este destul de limitat. Avand in vedere procentul de aproximativ 50% dintre tranzactii care se desfasoara la un pret mai mic de 5000 de euro, este clar faptul ca dealerii de masini noi au o problema destul de mare. Pentru acestia din urma, nu ramane decat sa mizeze pe beneficiile unei masini noi versus una second hand, beneficii care pot aparea mai ales pe termen lung (vezi Costul Total).
Daca la nivelul masinilor noi, Dacia este cea mai vanduta masina, la categoria second hand, romanii prefera marcile straine, mai ales pe cele nemtesti. Volkswagen si Opel se claseaza pe primele doua locuri in Romania, cu 18% respectiv 14% din total.
Pe urmatoarele locuri se afla Ford, Audi si BMW, ultimele doua marci fiind premium. Acest lucru spune multe despre preferintele romanilor in materie de masini. Acestia isi doresc sa conduca o masina cu un nume puternic in locul unei masini dintr-o clasa inferioara, dar noua. Spre exemplu, in segmentul celor care dispun de un buget de pana in 10.000 de euro, alegerea se face intre o masina dintr-o clasa mica, noua si cu putine dotari si o masina de clasa compacta, second hand dar echipata mult mai bine.
In Top 10 Cele mai vandute masini second hand din Romania se regasesc cinci nume germane si un al saselea care beneficiaza de renumele german, Skoda. Facand parte din grupul german Volkswagen, masinile Skoda sunt asociate de catre romani ca fiind la fel de fiabile ca masinile germane, desi acestea sunt fabricate in Cehia. Masinile frantuzesti, Renault, Citroen si Peugeot, ocupa in prezent circa 10% din piata second hand. Daca includem si Dacia, acest procent urca la 16%, adica mai putin cu 3% decat totalul Volkswagen pe piata de second din Romania.
66% dintre masinile second hand din Romania au fost fabricate intre 2000-2006. Odata cu vechimea mare, aceste masini au acumulat si un rulaj pe masura, 114.000 km. Acesta este numarul mediu de kilometri parcursi de masinile second hand din Romania. Desigur, aceasta valoare difera in functie de motorizare. Masinile pe diesel au in jur de 131.000 km la bord, pe cand cele pe benzina afiseaza in medie 94.000 km.
La nivelul masinilor cu 10 ani vechime, rulajul mediu este de 170.000 km la diesel si 126.000 km la benzina. Astfel, daca intalniti masini fabricate in 2003, iar valorile kilometrajului sunt mult sub aceste medii, ar trebui sa va ganditi mai bine inainte de a cumpara. Exista sanse foarte mari ca fostul/fostii proprietari sa fi umblat la kilometraj.
Ca sa va faceti o idee despre cat de mare este rulajul mediu al masinilor second hand din Romania, e de ajuns sa stiti ca o masina cu motor diesel fabricata in anul 2000 are la bord un numar mediu de kilometri echivalent cu inconjorul Pamantului de 4,6 ori. In acelasi timp, o masina de aceeasi vechime, dar cu motor pe benzina are un kilometraj echivalent cu de 3,3 ori circumferinta Pamantului.
Daca vrei sa afli pretul corect pentru o masina second hand sau sa compari doua masini, click pe butonul vezicatface masina second hand sau pe compara cu masina second hand. Decide cu mintea!
Revino la începutVeziCâtFace își propune să îmbunătățească experiența tranzacțiilor auto prin oferirea unui instrument unic pe piața din...
Costul total include acele cheltuieli pe care e posibil să nu le fi adăugat la prețul...