Feedback

Vrem să știm ce părere ai despre VeziCâtFace. Așteptăm să ne lași gândurile tale mai jos!

Trimite  

Cat consuma masina ta in realitate?

05 Decembrie 2014, în categoria Studii si analize auto

Consum real masiniUn raport al ICCT (International Council on Clean Transportation), a publicat recent un studiu care arata ca diferenta dintre consumul real de combustibil si cel specificat de producator, a crescut de la 8% in 2001 pana la 31% in 2013. Costul acestei diferente se ridica la circa 500 de euro anual (Transport & Environment, Bruxelles).

Diferenta intre consumul real si cel specificat de producatorDaca in cazul masinilor personale, diferenta de consum a ajuns la 31%, in cazul masinilor de companie, diferenta a ajuns la 45%, in crestere cu 7% fata de anul 2012. (click pe imagine pentru a mari)

O alta analiza a celor de la ICCT a aratat ca spre deosebire de anul 2001, cand 14% dintre soferi inregistrau un consum real egal cu cel specificat de producator, in 2013 doar 2% mai puteau spune acest lucru.

(Sursa imagine: The gap between official fuel economy and CO2 tests and real world driving, ICCT, 2014)

 

Trendul crescator al diferentei dintre consumul real si cel specificat este influentat de dorinta producatorilor de a obtine rezultate din ce in ce mai bune la testele de consum si emisii. Astfel, acestia ajung sa manipuleze rezultatele beneficiind si de metodologia deficitara existenta de peste 30 de ani din domeniul testarii consumului.

Printre problemele de metodologie se numara:

  • Masinile nu ruleaza decat la viteze moderate, iar accelerarile sunt lente;
  • Producatorii pot testa prototipuri sau masini aflate in pre-productie. Acestea pot fi special concepute pentru a obtine rezultate bune in teste si nu sunt nereprezentative pentru versiunile de serie;
  • In timpul testelor, aerul conditionat, navigatia, sistemele media si scaunele electrice raman inchise. Astfel, consumul de energie este redus.

Diferenta de consum te costa anual 500 de euro

Rezultatele testelor inseala cumparatorii care primesc astfel o masina cu o eficienta a consumului mult redusa fata de cea la care s-au asteptat. In raportul "Manipulation of fuel economy test results by carmakers: further evidence, costs and solutions" realizat de catre cei de la organizatia Transport & Environment din Bruxelles si trimis catre Comisia Europeana, se estimeaza ca la un cost per litru de combustibil de 1.35 euro (~6 lei), soferii ajung sa plateasca la benzinarie cu 500 de euro mai mult in fiecare an din cauza diferentei dintre consumul real si cel declarat.

Pentru a manipula rezultatele testelor de consum, producatorii recurg la urmatoarele practici:

  • practici comune prin care se manipuleaza testele autoDeconectarea alternatorului opreste incarcarea bateriei, reducand astfel si consumul de energie;
  • Controlul emisiilor din motor;
  • Utilizarea de lubricanti speciali care imbunatatesc eficienta;
  • Utilizarea de anvelope speciale si umflarea excesiva a acestora reduce rezistenta redusa la rulare;
  • Alegerea unei trepte de viteza mai mare decat normal.

In figura de mai sus aveti o descriere mai detaliata a modului in care se manipuleaza rezultatele testelor. (click pe imagine pentru a mari)

(Sursa imagine: Common ways carmakers manipulate tests for CO2 emissions and fuel economy, Transport & Environment, Noiembrie 2014)

 

Daimler (Mercedes-Benz) si BMW inregistreaza cea mai mare diferenta intre consumul real si cel specificat

Top teste consumICCT a realizat un top al producatorilor care manipuleaza testele de consum, iar Daimler (Mercedes-Benz), BMW si Ford s-au clasat pe primele locuri cu diferente de peste 30% intre consumul real si cel declarat. Diferenta in cazul acestor producatori, nu este insa mult mai mare fata de cea inregistrata de Volkswagen. Producatorul din urma reuseste sa obtina in teste valori de consum cu peste 25% mai mici decat cele reale.

(Sursa imagine: Difference between manufacturers test results and average real-world driving, ICCT, 2014)
 

Analiza noastra: Mercedes-Benz Clasa C din 2007

Mercedes-Benz Clasa C 2007Pentru un Mercedes-Benz Clasa C din 2007, motor diesel de 2.2 L / 135 cp, am gasit la producator un consum specificat de 4.9 L/100 km in extraurban si 8.2 L/100 km in urban. La un rulaj de 15.000 de km cu un raport urban/extraurban de 60% / 40%, costul combustibului s-ar ridica intr-un an la 1403 euro (pret per litru de motorina: 6.1 lei).
 

Pentru calcul, am personalizat costul total din pagina de evaluare a modelul Mercedes-Benz, selectand numarul de km/an, raportul urban/extraurban si numarul de ani doriti.
 

Daca am tine insa cont de consumul real pentru Mercedes-Benz, asa cum a fost el estimat de catre cei de la ICCT, ar trebui sa refacem calculele si sa adaugam la consumul specificat o diferenta de circa 38%. Astfel, costul combustibilului ar creste de la 1403 euro la 1936 euro, cu circa 500 de euro mai mult, valoare asemanatoare cu cea calculata de catre cei de la Transport & Environment in raportul pentru Comisia Europeana. Facand calculele pe 5 ani, rezulta o diferenta de 2500 euro pe care cei care isi cumpara Mercedes-Benz, nu au planificat-o in momentul in care si-au cumparat masina.

Stiai ca aerul conditionat iti creste consumul?

Potrivit unui studiu realizat in 2010 de EMPA pentru Oficiul Federal pentru Mediu din Elvetia, consumul de benzina creste in medie cu 5.4% atunci cand pornesti aerul conditionat din masina. 

Daca mergi prin oras, cresterea este de 10%, iar daca mergi pe autostrada de 1.3%. Pentru masinile diesel, pornirea aerului conditionat influenteaza mai putin consumul de combustibil (+2.7% in medie). Cresterea este mai mare daca mergi prin oras, unde se poate ajunge la 4.5%. 

consumul cresteUn alt studiu, realizat de aceasta data de catre SAE, a aratat ca aerul conditionat poate fi mai eficient decat geamurile deschise.

In cadrul studiului a fost folosita o Toyota Corolla, care dupa 121 km/h a inceput sa consume mai putin combustibil cu aerul conditionat pornit decat cu geamurile deschise.

Credit foto: SAE

Asadar, la viteze mai mici, deschiderea geamurilor poate fi o optiune pentru cei care doresc sa se racoreasca si sa faca si putina economie. La viteze mari insa, aerul conditionat este mai eficient.

Revino la început

Braincaranweisung

VeziCâtFace își propune să îmbunătățească experiența tranzacțiilor auto prin oferirea unui instrument unic pe piața din...

află mai multe

Ce este costul total?

Costul total include acele cheltuieli pe care e posibil să nu le fi adăugat la prețul...

află mai multe