![VeziCatFace.ro s-a lansat oficial.](/img/Logo 800.png)
VeziCatFace.ro s-a lansat oficial.
Pe 26 Noiembrie 2014, VeziCatFace a iesit din stadiul beta si s-a lansat oficial. Incepand de la aceasta…
"Vand Audi A4 2.0 TDI din 2010, mici defecte estetice, fara accidente grave, motorul ruleaza perfect, carte service la zi, 1 singur proprietar, kilometri reali !" (poza de mai jos)
Vanzatorul pare cinstit, mentioneaza ca masina are cateva zgarieturi si pune poze doveditoare. De asemenea, specifica si ca masina are carte service si ca rulajul este real. Daca ne-am baza pe aceasta descriere, am putea sa il tinem minte si sa il sunam mai tarziu sa vedem masina. Problema apare insa la pret, 7000 de euro. Masina este mult prea ieftina ca sa fie adevarat.
Pretul corect calculat de VeziCatFace.ro pentru aceasta masina la un rulaj de 93.950 de km variaza intre 11.000 - 14.000 de euro, in functie de motor si echipare, dublu fata de pretul cerut de vanzator. (pret calculat in martie 2015)
Am fost curiosi sa vedem ce masini similare se gasesc la vanzare pe alte site-uri din Romania si am gasit un singur A4, diesel cu motor de 2 L, Berlina, care sa aiba sub 100.000 de km. Pretul: 15.700 de euro la un dealer.
In rest, pentru acest tip de masina am mai gasit cateva zeci de anunturi, cel mai ieftin pornind de la 10.400 de euro, dar cu un rulaj de 174.000 de km. Chiar si acest ultim anunt este destul de dubios, avand un pret mai mic decat cel corect cu circa 2000 de euro.
Daca masina este adusa din Germania, normal ar fi ca pretul acesteia sa fie comparabil cu cel al masinilor din Germania. Pentru a verifica, mergem pe doua dintre cele mai mari site-uri de anunturi auto din Germania (autoscout24 / mobile.de) si cautam Audi A4 din 2010, motor diesel, berlina si cu rulaj intre 80.000-100.000 de km.
Pe autoscout24 gasim 22 de anunturi auto cu preturi intre 14.490 si 19.990 de euro. Asadar, anuntul din Romania este de cel putin doua ori mai ieftin decat orice anunt cu masini din Germania disponibil pe autoscout la specificatii similare.
Pe mobile.de gasim 45 de anunturi auto cu preturi intre 14.250 si 19.999 euro. Din nou, nivelul preturilor de la masinile din Germania este mai mare decat cel cerut de vanzatorul din Romania. In aceste conditii, cum se poate explica pretul de vanzare de doar 7.000 de euro?
Vezi o lista cu 57 de verificari pe care trebuie sa le faci inainte sa cumperi o masina second hand.
93.950 de km, aceasta este valoarea mentionata a rulajului real din anunt. Pentru o masina second hand din 2010, asta inseamna ca s-a mers in jur de 20.000 km pe an. Daca ne-am raporta la Romania, ar fi o valoare peste medie, daca ne raportam insa la cat merge o masina din Germania, nu mai este chiar asa.
Este greu pentru noi sa ne pronuntam daca masina are kilometri dati inapoi sau nu. Putem insa sa va spunem ca rulajul mediu din Germania pentru aceasta masina este de circa 140.000 - 150.000 de km.
Asadar, se poate sa existe pe piata si masini cu mai putin de 100.000 de km, dar daca exista, acestea vor costa mai mult, nicidecum mai putin, iar cand spunem mai mult, nu ne referim la mai mult de 7.000 de euro, ci la mai mult de media pietei, adica 14.000-15.000 euro. Cand masinile sunt mai ieftine, trebuie investigat mai in detaliu. (vezi articolul nostru despre kilometrajele masinilor second hand aduse din Germania)
Desi nu putem sa spunem cu certitudine daca rulajul este real sau nu, putem spune cu siguranta ca pretul masinii nu este unul apropiat de realitate, fapt ce aduce un anumit grad de neincredere pentru anunt.
In aceste conditii, putem doar sa presupunem care sunt cauzele pentru pretul atat de mic, fie kilometrajul a fost dat inapoi cu 200.000-300.000 km, fie masina a avut o dauna serioasa.
Vezi de ce acte ai nevoie si ce pasi trebuie sa urmezi pentru a inmatricula o masina din Germania?
Relatia dintre pretul unei masini si kilometraj este simpla in teorie, cu cat kilometrajul este mai mare, cu atat pretul este mai mic, nu invers.
Pe piata auto second hand insa, samsarii reusesc sa incalce aceasta relatie. De altfel, in calculele noastre pentru pretul corect, ne intalnim adesea cu masini, care pe masura ce au rulaje mai mari, le creste si pretul. Asta se intampla pentru ca samsarii aduc pe piata masini din Germania la care masluiesc kilometrajul, iar apoi le vand sub nivelul pietei.
De exemplu: Pe piata exista o masina second hand, care la un rulaj de 100.000 de km se vinde in medie cu 5000 de euro. Samsarii cumpara un astfel de model cu 3500 de euro, dar la un rulaj de 200.000 de km. Il cosmetizeaza, apoi dau kilometri inapoi la 75.000 si pun masina in vanzare cu 4.500 de euro.
Astfel, se ajunge ca pe piata, acelasi model sa coste 4.500 euro la 75.000 de km si 5.000 de euro la 100.000 km. In alte cuvinte, pe masura ce masina are mai multi kilometri, costa mai mult.
Samsarii cunosc foarte bine pragurile psihologice ale cumparatorilor de masini second hand atunci cand vine vorba de kilometraj. Altfel spus, acestia vor vinde o masina din 2010 cu peste 200.000 de km, doar daca au cumparat-o cu 300.000 / 400.000 de km.
Motivul este simplu: vanzarea la kilometri reali nu aduce profit.
Atunci cand vrei sa iti cumperi o masina din Germania, nu uita ca preturile de acolo sunt cele care conteaza, nu cele din Romania. Compara pretul masinii cu cel al masinilor similare din Germania, nu cu cel din Romania sau cu cel dorit/imaginat de tine. Altfel, risti sa te lasi pacalit de propriile iluzii si sa dai banii pe o minciuna.
Revino la începutCumpara masini de la vanzatori de incredere. Pune o cerere pe VeziCatFace si negociaza pentru cele mai bune oferte.
VeziCâtFace își propune să îmbunătățească experiența tranzacțiilor auto prin oferirea unui instrument unic pe piața din...
Costul total include acele cheltuieli pe care e posibil să nu le fi adăugat la prețul...