Inregistrare audio cu un vanzator de masini second hand din Lugoj care povesteste cum da km inapoi pentru a vinde mai repede.
Ziarul Cetateanul a publicat o inregistrare cu un vanzator de masini second hand din Lugoj care povesteste…
Astazi, 28 septembrie 2015, Transport & Environment, o organizatie non-guvernamentala din Bruxelles a facut public raportul Mind the Gap 2015. Acesta arata printre altele faptul ca modelele Mercedes-Benz Clasa A, C si E impreuna cu BMW Seria 5 si Peugeot 308 consuma cu circa 50% mai mult in realitate fata de cat se comunica oficial.
Combustibilul este principala cheltuiala de utilizare a unei masini, iar foarte multi dintre voi stiti asta. De altfel, cel mai probabil, atunci cand ati ales sa cumparati o masina, consumul acesteia a contat destul de mult in decizia de cumparare. Ati calculat insa vreodata cam cat va costa diferenta dintre consumul real si cel oficial. Am facut noi o simulare mai jos.
Consum oficial = 5L/100 km vs. Consum real 5.5L/100 km | 15.000 KM / AN | Durata de utilizare = 5 ani
Formula de calcul: ((Consum * Nr. de km/an) / 100) * Durata de utilizare
La valoarea consumului oficial ati avea nevoie de 750 litri de combustibil pe an, adica 3.750 in 5 ani. La un pret mediu de 6 lei per litru, rezulta 22.500 lei. In sens contrar, calculat la consumul real, volumul necesar de combustibil ar fi de 825 litri pe an, adica 4.125 in 5 ani. La un pret mediu de 6 lei per litru, rezulta 24.750 lei.
Facand un calcul simplu, rezulta o diferenta de 2.250 lei dupa 5 ani de zile.
Cei de la Transport & Environment au facut si ei niste calcule in functie de diferenta de consum, iar rezultatele sunt incredibile. Facand o proiectie pana in anul 2030, rezulta ca europenii vor necesita inca 600 miliarde de litri de combustibil in plus din cauza diferentei de consum, adica in jur de 1 trilion de euro (pret per litru de combustibil = 1.6 euro).
O analiza prezentata in raportul Mind the Gap realizata pe cateva dintre cele mai populare modele de masini din Europa, ne arata exact cu cat difera consumul real fata de cel oficial.
Analiza a fost realizata prin comparatie cu valorile de consum inregistrate de platforma Spritmonitor din Germania.
Dintre marcile analizate, Mercedes-Benz sta cel mai prost, toate cele trei modele ale sale inregistrand o diferenta de consum de peste 50%. Spre comparatie, competitorul sau istoric, BMW, este prezentat putin mai bine. Astfel, diferenta de consum de la Seria 1 este de sub 35%, la Seria 3 de circa 37-38%, iar la Seria 5 de aproape 50%.
Volkswagen se pare ca nu are probleme doar cu emisiile, ci si cu consumul. Asa se face ca Golf-ul, cel mai popular model al sau pe VeziCatFace.ro, inregistreaza o diferenta intre consumul real si cel oficial de peste 40%. Passat-ul si Polo stau putin mai bine, cu valori de pana in 35%.
Nici masinile japoneze nu sunt mai breze. Diferenta de consum de la Toyota Yaris este de 30%, iar la Aygo de 40%.
Cea mai mare problema pe care am regasit-o citind acest raport este ca diferenta de consum este pe un trend crescator. Astfel, daca in 2012, diferenta de consum la Golf era de 22%, in 2014 a ajuns la 41%. La fel s-a intamplat si la Mercedes-Benz Clasa C, unde diferenta a urcat de la 37% in 2013 la 53% in 2014.
In concluzie...asteptam Tesla?
Daca nu vrei Tesla, dar vrei sa cumperi o masina intr-un mod cat mai civilizat, incearca sa pui o cerere gratuit la noi pe site. Click pe Cumpara Masina.
Iar daca vrei sa pui la vanzare o masina la un pret corect, intra pe Vinde Masina si adauga gratuit o oferta.
Revino la începutVeziCâtFace își propune să îmbunătățească experiența tranzacțiilor auto prin oferirea unui instrument unic pe piața din...
Costul total include acele cheltuieli pe care e posibil să nu le fi adăugat la prețul...