![Cumperi o masina de la o babuta din Germania, dar te trezesti cu o lada de chit](/img/Articole/masina babuta din germania.jpg)
Cumperi o masina de la o babuta din Germania, dar te trezesti cu o lada de chit
O stii pe aia cu: "Sunt o babuta singura si vand o masina pe care abia ce-am folosit-o ca…
Am facut putina cercetare si am identificat 5 cauze principale care pot duce la aprinderea acestui martor in bordul masinii tale. Acestea sunt:
Senzorul de oxigen (sonda lambda) masoara cantitatea de oxigen nearsa din sistemul de evacuare al masinii tale. In timp, acest senzor se defecteaza din cauza depunerilor de ulei. Daca nu il repari, se pot intampla urmatoarele:
- motorul tau va consuma mai mult combustibil decat este necesar. Unele estimari dau un consum de combustibil crescut cu pana la 40%;
- bujiile, dar mai ales catalizatorul pot fi afectate;
Acest capac are rolul de a etansa sistemul de alimentare al masinii si de a mentine presiunea in rezervor. Daca vezi check engine-ul in bord, e probabil ca acest capac sa aiba o problema, iar masina ta sa piarda combustibil prin evaporare. In acelasi timp, capacul de la combustibil previne si emisia de hidrocarburi in atmosfera cand tu nu esti la volan.
Daca nu rezolvi aceasta problema, se pot intampla urmatoarele:
- pierzi combustibil prin evaporare, si deci te plimbi mai des pe la benzinarii.
Acest senzor masora cat aer intra in motor pentru a determina de cat combustibil este nevoie pentru ca motorul sa functioneze eficient. Pe langa aparitia martorului de check engine in bord, o problema la senzorul de debit de aer mai poate fi prevestita si de simptome precum: consum ridicat, pornire slaba, accelerare sacadata, mers neuniform al motorului. Cea mai comuna cauza pentru aparitia unei probleme la acest senzor este un filtru de aer, care fie nu a fost instalat corect, fie nu a mai fost schimat de mult timp.
Daca ti s-a stricat si nu-l repari, se intampla urmatoarele:
- in timp, bujiile, senzorul de oxigen si catalizatorul se pot strica;
- o sa ai o performanta mai scazuta a motorului, dar si un consum mai ridicat;
Acest convertor are rolul de a proteja mediul inconjurator, transformand monoxidul de carbon emis de arderile motorului in dioxid carbon. De obicei, acesta se defecteaza din cauza unor probleme cu senzorul de oxigen, cu senzorul de debit de aer sau cu bujiile. Altfel spus, daca intretii masina in mod corespunzator, sansele ca acest convertor sa se strice sunt mici. Daca nu il inlocuiesti la timp, e posibil sa ai urmatoarele probleme:
- poti pica testul de emisii de carbon;
- vei avea o performanta redusa a motorului si un consum crescut de combustibil;
Bujiile au rolul de a initia arderea din motor printr-o scanteie. Daca se intampla sa ai o problema la ele si nu o repari, sa te astepti la urmatoarele consecinte:
- masina ta va consuma mai mult si va avea o performanta redusa a motorului;
- in timp, se pot defecta si senzorul de oxigen si convertorul catalitic.
In cazuri mai putin intalnite, martorul de check engine se poate aprinde si daca exista probleme la una dintre urmatoarele componente: valva EGR, termostat si injectoare.
Speram sa nu fie cazul, dar daca se intampla sa ti se aprinda martorul de check engine in bord, iti recomandam sa mergi la un service specializat pentru diagnoza. Vezi o lista completa cu martorii din bord si cauzele pentru care se aprind.
Revino la începutCumpara masini fara check engine aprins de la vanzatori de incredere. Pune o cerere pe VeziCatFace si negociaza pentru cele mai bune oferte.
VeziCâtFace își propune să îmbunătățească experiența tranzacțiilor auto prin oferirea unui instrument unic pe piața din...
Costul total include acele cheltuieli pe care e posibil să nu le fi adăugat la prețul...